PAS Batu calonkan 18 muka lama duduk AJK PAS Pusat

Salahuddin Ayub antara yang dicalonkan sebagai Ahli Jawatan Kuasa PAS Pusat pada pemilihan parti itu Jun ini


PAS Kawasan Batu dalam Mesyuarat Jawatan Kuasa Kerja kali pertama pada 25 April lalu telah mencalonkan seramai 18 orang untuk menduduki kerusi Ahli Jawatan Kuasa PAS Pusat pada Muktamar Tahunan PAS, Jun ini.

Menurut Yang Dipertuanya, Ishak Surin, mereka yang dicalonkan terdiri dari muka lama yang dilihat mampu utuk memajukan parti berdasarkan kebolehan masing-masing.

Mereka ialah YB Salahuddin Ayub; Ustaz Idris Ahmad; YB Dato' Mahfuz Omar; Hanipa Maiden; Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man; YB Dato' Dr Hassan Ali; YB Dr Mujahid Yusuf; YB Dzulkifli Ahmad; Dr. Mahfoz Mohamad; YB Ir Khalid Abdul Samad; YB Dr Mohd Hatta Ramli; Wan Hasrina Wan Hassan; Salbiah Abdul Wahab; Dato' Abu Bakar Chik; YB Abdul Wahid Endut; Ustaz Nik Zawawi Mohd Salleh dan YB Dr. Syed Azman Syed Nawawi.

Pada Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kawasan yang diadakan pada 12 April lalu, para perwakilan telah mencadangkan lima jawatan utama diputuskan pada mesyuarat itu semnetara calon-calon Ahli Jawatan Kuasa PAS Pusat diberi mandat kepada saff kepimpinan kawasan yang baru untuk menentukannya.

Tegas Ishak, mesyuarat hari itu memutuskan, Dato' Seri Abdul Hadi Awang dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa, masing-maisng kekal sebagai Presiden dan Timbalan Presiden parti.

Sementara muka baru, Dato' Ir Seri Mohamad Nizar Jamaluddin dicalonkan untuk merebut jawatan Naib Presiden. Nama Mohamad Sabu dan Dato' Paduka Husam Musa kekal untuk kerusi tersebut.

Sumber: http://sanggahtoksago.blogspot.com/

 
Load Counter