PRESIDEN PAS CABAR BN BERTANDING DI PENANTI

Presiden Pas, Tuan Guru Dato' Hj. Abdul Hadi Awang mencabar agar Umno@BN bertanding di Dun Penanti. Cabaran ini dibuat semasa Tuan Guru merasmikan Mesyuarat Agong Pas Kawasan Bachok, Kelantan.

Cabaran ini dibuat memandangkan Umno@BN terus berdolak-dalik dan cuba mencari alasan seperti ingin mengelakkan mereka dihakimi oleh rakyat sekali lagi dalam pilihanraya kecil.

Umno@BN kini bersikap defensif serta cuba 'melakonkan' watak baik kononnya tidak mahu membazirkan duit rakyat dengan menyertai pilihanraya di Penanti

Sejak bila pulak Umno@BN pandai berjimat cermat guna duit rakyat? Bayaran pampasan yang tak sepatutnya kepada konsortium yang membina Jambatan Bengkok yang dibatalkan berjumlah lebih daripada RM 200 lebih daripada cukup untuk mengadakan lima kali pilihanraya umum. Begitu juga dengan pembaziran duit rakyat akibat pampasan yang bakal dibayar oleh kerajaan Umno@BN Pahang sebanyak RM 63 juta kepada sebuah syarikat pembalakan. Semua ini menunjukkan kejayaaan dasar jimat cermat kerajaan Umno@BN memerintah negara.

Banyak lagi kejayaan hasil jimat cermat kerajaan Umno@BN yang tak perlu diungkapkan yang sudah muak kita mendengarnya setiap hari.

Jika Umno@BN selama ini begitu mendabik dada dan angkuh mengatakan mereka masih mendapat sokongan rakyat hasil perubahan dalam umno kenapa takut untuk menyertai pilihanraya di Penanti? Adakah mereka bimbang lebih banyak maklumat atau rahsia penyelewengan dan skandal akan diketahui oleh rakyat? Bukankah mereka menguasai rangkaian syarikat telivesyen dan akhbar untuk menjelaskan 'kebaikan' Umno@BN?

Umno@BN perlu belajar sejarah perjuangan Pas yang tetap bertanding dan meletakkan calon walaupun kawasan yang ditandingi sebelum ini adalah kawasan yang menjadi kubu kuat Umno. Malah dalam beberapa siri piliharaya sebelum ini, Pas sering hilang deposit bagi kawasan yang ditandingi seperti di Johor, Sabah dan Sarawak. Tetapi pernah tak Pas menarik diri daripada tidak bertanding dengan memberi kemenangan percuma?

Oleh itu Umno@BN sebenarnya tidak ada alasan untuk tidak bertanding di Penanti. Kalah menang adalah adat dalam pertandingan. Tetapi mengaku kalah sebelum bertanding melayakkan pemimpin Umno@BN yang ada sekarang lebih afdal duduk di dapur daripada cakap bergegar-gegar sampai bergoyang mikrofon!

http://angkasanuri.blogspot.com

 
Load Counter