KAU RAYU... AKU RAYU.... APA KE SUDAH NYE???

Udah kelour.... masuk balik..., udah masuk.... kelour balik. Esok tak tahu ler apa pulak...... Udah diisytiharkan MB yang sah.... lepeh tu ditangguhkan pulak. Isy... flip-flop nyer mahkamah kita ni. Cukup ler dulu ada PM yang flip-flop... ini dah berjangkit pulakpenyakit tu ke mahkamah. Itu satu hal.... satu hal lagi.... nak buat keputusan penting tapi sorang jer pulak hakim nyer yang buat keputusan.... mana rasional dan adil nyer keputusan tu!!!


Itu yang ramai bebenor orang yang menggong dibuat demer..... udah ler menggong, ditonggongkan pulak oleh demer.... semakin ngoookkk berdengung ler semua nyer. Excuse me.... bukan semua nyer ya.... Keliru mungkin... tapi ngoookkkk berdengung..... tidak sama sekali. Species komer entah ler.... ramai kut yang macam tu, NGOOOOKKK NGAAAKKKK!!! Tapi... alhamdulillah.... rata-rata rakyat udah tak ngoookkk lagi. Sad to say... species demer banyak lagi!!


Ater.... demer, samdol-samdol UBN ni memang nyer degil bebenor. Liat kematu degil nyer.... Semua orang kata, udah-udah ler tu..... kesian negeri Perak dan orang-orang di dalam nyer. Pendekkan jer kemelut yang udah sekian lama melanda tu.... put an end to it. Stop the power struggle and serahkan balik kuasa kepada rakyat. Let the Perakians decide for themselves... Ini ler demokrasi nama nyer.... MCA dan Gerakan berpendapat rupa tu.... Ku Li orang lama dalam UMNO pun , dari dulu dah kata rupa tu.... SUHAKAM yang tak bergigi tu pun kata rupa tu..... errrrmm... dan banyak lagi ler....


Yang biut dan tak nak degor ialah UMNO.... baik daripada kepala nyer sampai ler ke ekor-ekor nyer..... ketegaq.... liat kematu, rebuih sampai mapoooosss pun tak kan lembut punyer. Itu sebab orang kata, campak buang dalam sungai Perak!!! Buat mengabehkan gas jer merebuih demer dengan harapan demer akan empuk dan lembut..... Buang!!! Buang pi UMNO ni!!!


Tu ler ruper demer yang giler babikan kuasa. Demer peduli apa..... asalkan dapat pegang kuasa. Ini..... tak tau ler apa pulak akan terjadi..... Nizar and the gang hampir pasti akan buat rayuan untuk mengetepikan pulak perintah Mahkamah Rayuan semalam. Lepeh tu, apakah demer pulak tindakan giler yang akan demer buat pulak.... Giler..... giler..... giler dibuat nyer.


Kalor kita merayu..... apakah demer akan bersidang secara express macam semalam??? Pak Hakim yang mendengor berapa orang?? Sorang jugak ke?? Kita dengor dan tunggu ler apa keputusan nyer.....

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter