KHIR TOYO: TERBOLEN DAN TERGANTUNG!!!

Berita berdengung ..... berita berdengung..... Khir Toyo digantung!!!! Ouch..... sakit nyer!!!


Setelah dibolehkan oleh SELCAT, berhubung perbelanjaan dana agensi kerajaan negeri, akhirnya Mat Tempe ni digantung 12 bulan oleh Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan Dewan Undangan Negeri Selangor. Komer nak tahu apa salah Mat Tempe ini.... bior teman ceriter.

Keasalahan dia adalah sebab:

.Jahat Mulut
.Gatei Tangan
.Besor kepala, degil dan biut

Mat Tempe ni tak padan muka..... jahat mulut nyer. Tak der insurance lansung. Dia ingat dia bekas MB.... dia boleh buat dan kata apa dia suka. Udah ler buat kerja tak senonoh semasa jadi kepala pentadbiran Selangor..... bila dihadapkan ke SELCAT.... mahu dihina nyer pulak badan tu, dengan mempersoalakn legitimasi SELCAT. Ajer nyer tak mengasi betoi!!! Hah.... sekarang padan muka!!!


Lepeh tu.... tangan nyer pulak gatei bebenor.... apa yang dia rasa dan marah pada SELCAT ditulis dan dihebahkan nyer pulak pada media dan dalam blog nyer..... Itu ler kerja dia, asyik-asyik nak menegakkan benang nyer yang basah. Basah kuyup.... yop!!! Tak mahu tegak dah....


Udah ler buat banyah hal.... bila SELCAT panggil untuk disoal-siasat.... kecut telor.... dia buat nohen jer.... nyadin jer.... Tak tahu ler berapa besor lilitan kepala dia. Isy.... mamat ni, harap kepala jer besor.... tapi kecut telor!!! Dah banyak sangat buat taik.... susah ler dia nak menjawab nyer. Apa ka..... aaa....aaa.... ermmm..... ermmmm. Itu jer ler yang akan keluor daripada mulut dia!!! Tak terjawab dia..... lebih-lebih lagi SELCAT dah bersedia dengan bukti-bukti yang cukup.


Dah lah kena gantung..... pulak tu, segala kemudahan serta elaun sebagai ADUN, pun disekat juga sepanjang tempoh penggantungan pun. Elok sangat ler tu.... idak ler dia memekak dan menyemak jer dalam DUN nanti!!! Semak ni.... elok nyer ditebaskan jer atau diracun jer dengan paraquat!!! Habis ceriter......


Walau bagaimana pun..... Mat Tempe kata, dia nak cabar keputusan jawatankuasa Hak dan Keistimewaan DUN Selangor ini.
Kita katakan pulak pada dia..... dipersilakan dengan segala hormat nyer. Kita tengok apa akan terjadi!! Wokay.....??? Ammaaakkk!!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter