TGNA: UMNO SAMSENG POLITIK

Saya amat bersetuju dengan pendapat Datuk Seri Nik Abdul Aziz.

Saya undi PAS pada pilihan raya yang lepas kerana saya tidak undi untuk UMNO.

Saya undi PAS kerana saya ingin beri peluang kepada PAS supaya untuk memerintah dengan saksama.

Sekiranya PAS ingin bersama dengan UMNO yang mengamalkan perkauman saya tidak teragak-agak untuk tidak mengundi PAS pada pilihan raya yang akan datang!

Datuk Seri Nik Aziz Kata:

“There is no need to talk to Umno about all this unity government nonsense, it is rubbish,”

“Those who speak of co-operation with Umno are definitely oblivious to its cruelty and we in Kelantan know this,”

“Umno is evil. The Umno-led federal government talks of 1 Malaysia but they instructed their officers not to co-operate with those who work with the PAS Kelantan government. This is Umno,”

“We must obliterate them once and for all. Rid this earth of their kind,”

“Saya tak faham macam mana (timbul)... kita sudah buat keputusan di Ipoh tahun lalu, dan kita menyokong Pakatan Rakyat,”

“Nak berunding untuk tubuh kerajaan tak usah, tapi nak bincang dengan Umno untuk benda lain boleh,”

“Umno adalah samseng politik, kita perlu matikan mereka habis-habisan,”

“Mereka ini umpama telur-telur tinggalan penjajah Inggeris dahulu yang menetas satu persatu,”


Saya kata:

Saya amat bersetuju dengan pendapat Datuk Seri Nik Abdul Aziz.

Saya undi PAS pada pilihan raya yang lepas kerana saya tidak undi untuk UMNO.

Saya undi PAS kerana saya ingin beri peluang kepada PAS supaya untuk memerintah dengan saksama.

Sekiranya PAS ingin bersama dengan UMNO yang mengamalkan perkauman saya tidak teragak-agak untuk tidak mengundi PAS pada pilihan raya yang akan datang!

Saya sebagai pengundi dari Bukit Gantang telah mengundi Datuk Seri Nizar kerana beliau mengamalkan polisi yang saksama dan tidak mengira kaum di Negeri Perak!

Saya percaya inilah sebab hampir 80% Pengundi Cina yang mengundi PAS pada pilihan raya kecil yang lepas.

Setakat ini, kawan saya yang mengundi PAS pada pilihan raya yang lepas telah tertanya-tanya sama ada mereka telah mengundi parti yang salah?

Mungkin petikan ini akan menyinggung perasaan penyokong PAS, namum untuk kebaikan Pakatan Rakyat, saya tidak teragak-agak menyuarakan pendapat saya ini!

Saya sangat berharap PAS tidak mengkhinati saya yang sudah dua kali mengundi PAS!

Saya akan menulis satu blogpost yang lebih mendalam lagi tidak lama lagi.

Sekian Terima Kasih -gomalaysian

Sumber: http://greenboc.blogspot.com/

 
Load Counter