Tok Guru Nik Aziz, faktor kemenangan PAS!!

PRK Manek Urai menjadi medan UBN menghentam Tok Guru Nik Aziz. Setiap hari ada jer berita dan kisah Tok Guru di serang bertubi-tubi.... Isu yang yang sama, diulang-ulang dalam berita surat khabar mau pun berita elektronik yang dikuasai mereka, sehinggakan rakyat dah naik meluat..... Bukan takut ya.... tetapi naik menyampah dan getik yang amat sangat.

UBN ni nampak nyer udah salah strategi dan taktik. Menyerang Tok Guru Nik Aziz.... ibarat menyerang rakyat Kelantan. Serangan-serangan tersebut tak lut.... dan langsung tidak melemahkan Tok Guru, sebalik nyer..... menjadikan Tok Guru dan PAS semakin kuat. 'Peluru' serangan mereka itu ibarat vitamin suplement yang memberi dan menguatkan lagi tenaga dan daya tahan PAS di Manek Urai. Akhir nyer nanti, UBN yang kelesuan dan tak bermaya..... padan muka!!!
Dengor ceriter..... calon PAS pun demer hina melalui pantun-pantun bodoh demer. So what, kalau saudara Fauzi seorang taukeh ikan. Sekurang-kurang dia taukeh.... he is his own boss, tidak meminta-minta macam komer. Dia, istimewa.... bukan macam komer..... kuli batak UBN yang kena cucuk hidung dan terpaksa mintak sedekah, menjadi 'pengemis terhormat' dengan menagih kontrak daripada UBN untuk mencari rezeki dan habuan. Siapa yang hina sebenar nyer??? Komer...... ler yang hina, weh oi...!!!!

Sebab itu... apabila tak dapat jadi calon, merajuk..... tersentap..... terkenyut......!!! Ada yang terang-terang marah..... ada yang kontrol macho tapi membara dalam diam. Maka jadi ler mereka, bara api dalam sekam..... duri dalam danging..... jadi karnivor, kawan makan kawan!!!! tapi semua kerja kotor ini dibuat dalam 'gelap'. Dalam 'terang'....semua nyer ok. Mantap sungguh lakonan komer, ya....

Sebab apa ini berlaku??? Sebab..... peluang nak kaut rezeki dengan cara yang mudah... hilang.... pocikkkk!!! Bila peluang lepas ke orang lain..... mula ler rasa kecewa dan sakit hati. Sebab tu, mula timbul sok-sek.... sok-sek..... di belakang. UBN.... biasa ler tu. Sakit hati, dengki hati dan busuk hati..... itu semua adalah perencah hidup mereka. Dah paham benor....

Rakyat Satu Malaysia udah tahu.... siapa Tok Guru Nik Aziz. Kredibiliti nyer..... integriti nyer.... karisma nyer..... keperibadian nyer....... and so on nyer ler. Serangan komer tu sia-sia ajer. Mengabehkan poloru jer....

Daripada komer menembak macam orang giler..... yang akhir nyer terkena dan mencederakan diri sendiri..... lebih baik ler lawan berdepan. Desak Tok Ketua komer supaya beranikan diri berdebat dengan TGNA. Tok ketua kami..... lawan Tok Ketua komer..... apa macam??? Kalau Tok Ketua komer takut..... wakilkan jer kepada Tok Peti Tan Sri daripada negeri Perak. Dia pun udah terkinja-kinja berkenankan politik...... Cer try komer tanya dia???

Rasa nyer, Tok Ketua komer... Piem Satu Malaysia tu bukan nyer lawan Tok Guru kami. Mengkalor... Tok Peti Tan Sri daripada negeri Perak tu.... kurang ler ngok-ngak nyer sikit. Kira boleh pakai ler kalau nak berdebat dengan TGNA kami.

So.... apa macam, jadi tak???

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter