PPSMI Senjata UBN di Manek Urai

Di seluruh pelusuk negara, rakyat membantah pelaksanaan PPSMI kerana dikatakan meng'anaktiri'kan bahasa ibunda kita. Setelah hampir 7 tahun pelaksanaan nyer..... segala penentangan dan bantahan terhadap nyer..... kerajaan UBN hanya mengambil sikap, masuk telinga kanan keluar telinga kiri.... dan terus mempertahan dasar ini.


PPSMI juga merupakan salah satu faktor yang dimanipulasikan oleh pihak pembangkang untuk meraih sokongan rakyat supaya menolak UBN. Dan.... tercatat ler sejarah baru di negara kita, apabila UBN lingkup di 5 buah negeri dalam PRU12 dan kalah berturut-turut kali dalam setiap PRK yang diadakan...... Ternyata isu PPSMI menjadi salah satu senjata kepada Pakatan Rakyat untuk menewaskan UBN.

Tapi kali ini.... setelah sekian lama UBN mempertahankan tindakan mereka memperkenalkan PPSMI, apakah mereka akan mengalah dan melepaskan nyer??? Ya.... apakah mereka sudah bersedia untuk membuat U-turn dan memansuhkan PPSMI???

Najib mungkin sudah amat terdesak sekarang ini. Satu demi satu.... UBN tewas dalam PRK yang diadakan..... menyebabkan maruah dan kredibiliti serta imej nyer tercalar teruk!!! Maruah Najib dan UBN mesti dipulihkan, by hook or by crook. Lantaran itu, tidak mustahil..... mereka akan gunakan PPSMI sebagai senjata mereka pula untuk counter attack kita dalam PRK Manek Urai.

So.... jangan terkejut sekira nyer UBN membuat keputusan memansuhkan PPSMI sebagai satu strategi atau langkah drastik untuk meraih undi dan mencerahkan peluang untuk mereka menang di Manek Urai. Jangan menaruh harapan ler.....

Persoalan nyer.... apa kah ini akan berlaku???

Sekira nyer ini berlaku...... ucapkan syukur alhamdulillah...... tetapi apabila membuang undi nanti.... tetapkan hati dan pangkah lah bulan mengambang, agar.... kehidupan kita diterangi cahaya kesejahteraan. Allahuakbar!!!!


Jika tidak..... lawan terus lawan!!! Lawan tetap lawan!!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter