UMNO rasuah gotak di Manek Urai

Esok ngundi weh. Deme yang berdaftar sebagai pengundi di N41 Manek Urai jer yang boleh ngundi. Oghang Peghak sabor dulu. Kalo ade rezeki kite, bolehler kite ngundi pulak. Manaler tahu kut Behrang dan sekutunye pulak kene jatuh hukum.

Kepada pengundi Manek Urai yang peghonah ngundi PAS, janganler kome terpesona dengan rasuah UMNO. Takkanler nilai pengundi Manek Urai sebanyak RM7 juta jer. Takkanler maruah penduduk Manek Urai setaraf dengan satu gotak. Kalo betui UMNO nak bantu dan kesiankan penduduk Manek Urai, buat dulu gotak tu. Udah siap baruler UMNO boleh ngungkit balik apa yang udah dibagi. Selagi belum dapat, jangan percaya dengan janji UMNO walaupun yang berjanji itu adalah PM Satu Malaysia.

Kepada pengundi yang dulunyer ngundi UMNO, ce pikio baik-baik. Apaker kome nak teruih subahat dengan UMNO. Udah terang lagi bersuluh. Rasuah itu haram. Tempatnye nerake jahanam. Sekarang TPM Satu Malaysia secara terang-terang telah merasuah pengundi Manek Urai. Kalo UMNO menang, dapatler gotak. Cuba ingat balik akan pengalaman lampau, janji UMNO akan lebuh begitu sahaja. Hajapkanler janji UMNO tu.

Jadikanler Peghak sebagai contoh. Sejak UMNO rampas negeri ini, belum ade satupun gotak yang deme bina. Keme ingatkan adeler gotak dari Lumut ke Pangkor. Apahpun tak mandang. Usahkan gotak, titipun deme belum buat lagi.

Maafkanler teman kerana guna loghat Peghak untuk Manek Urai.

Selamat mengundi.

Sumber: http://jantantuya.blogspot.com/

 
Load Counter