Permatang Pasir kita punyer..... Muhyiddin pula menonggeng kecewa!!!

TPM Satu Malaysia, Muhyiddin Yassin mengeluh kecewa kerana rakyat Permatang Pasir menolak pembangunan yang ingin dibawa oleh UMNO/BN.

Tima kasih ajer lah.... mungkin itulah respond orang-orang di sana terhadap offer UMNO/BN. BN ni.... setiap kali PRK, modal mereka untuk meraih undi dan menang ialah pembangunan. Balik... balik... pembangunan. Sekiranya menang pun... pembangunan yang dibawa tak seberapa. Yang membangun dengan pesat ialah pocket wakil rakyat mereka. Sekelip mata kereta besar..... sekelip mata istana besar...... sekelip mata bini bertambah..... Aha, itu adalah lumrah bagi wakil-wakil rakyat UMNO. Kalau tidak..... dianggap out-dated... tak ikut trend!!!

So.... jangan salahkan rakyat Permatang Pasir kerana menolak UMNO/BN, sebab... mereka dah masak dengan perangai orang-orang UMNO ni. UMNO dulu... kini.... dan sampai mampus pun, takkan berubah!!!

Sebab itulah..... rakyat dah lali dengan janji pembangunan BN. Apa yang mereka mahu bukan pembangunan sangat tetapi perubahan. Mereka mahukan satu corak politik baru di Malaysia yang menjanjikan ketelusan.... keadilan..... untuk semua bangsa di Malaysia. Mereka dah muak dengan politik berteraskan kaum dan yang paling mereka benci ialah apabila UMNO menggunakan dan memperbodohkan bangsanya sendiri iaitu bangsa Melayu untuk mempertahankan kuasa, kedudukan dan jawatan mereka. Inilah cara golongan elitis Melayu dalam UMNO menjajah pemikiran golongan Melayu bawahan.... yang kononnya merekalah pejuang bangsa dan agama. Piiiigiiiirrraahhh!!!

Bagi Melayu yang berjiwa hamba..... mereka akan telan bulat-bulat apa yang elitis UMNO ni suap kepada mereka..... malah sanggup merelakan diri mereka dijadikan balaci dan pencacai kepada UMNO. Mereka inilah yang kita panggil Melayu OKU. Ya.... Melayu Otak Kurang Upaya.... Melayu yang otak mereka telah dibonsaikan mengikut citarasa yang UMNO mahukan. Kerja mereka ialah angguk-angguk dan geleng-geleng dan jadi macam burung kakak tua!!! Tetapi ..... bagi Melayu yang berjiwa merdeka...... no way mereka akan termakan propaganda dan tipu muslihat UMNO dan tidak akan membiarkan diri mereka diperbodohkan. Inilah dia Melayu baru yang berjiwa merdeka!!!

Oleh itu..... bravo dan syabas diucapkan kepada rakyat N11 Permatang Pasir kerana memilih untuk terus bebas daripada ber'wakilrakyat'kan UMNO/BN. Anda telah membuat pilihan yang tepat sekali apabila anda memilih untuk memerdekakan diri daripada UMNO/BN. Semoga anda semua sejahtera di bawah PAS/Pakatan Rakyat.....insyaAllah.

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter