"Terima Kasih Kerajaan Kerana Menyiksa Saya dan Keluarga"

"Saya beterima kasih kepada penyokong-penyokong dan isteri saya. Tapi minta maaf, saya tidak akan berterima kasih kepada Kerajaan," kata pemimpin HINDRAF, P. Uthayakumar sebaik dibebaskan dari Kem Tahanan Teluk Guatanamo @ Al-Gharib @ Kamunting kelmarin.

Berita mengenai Uthaya yang enggan berterima kasih kepada Kerajaan BN itu dijadikan berita utama di muka depan Mingguan Meloya @ Mingguan Malaysia (MM) hari ini. Mengapa berita itu dijadikan berita utama yang tersiar di muka depan MM? Pastilah tujuannya untuk menimbulkan tanggapan kepada pembaca MM betapa 'tidak mengenang budi'nya Uthaya yang begitu angkuh enggan berterima kasih kepada Menteri Dalam Negeri dan PM Satu Malaysia yang telah 'bermurah hati' membebaskannya. Sungguh kurang sopan, orang membebaskan engkau, tapi ucapan terima kasih pun tidak!!

Saya juga ada terbaca dalam satu blog penjilat BN yang hairan mengapa tiada blog 'pro-PR' yang berterima kasih kepada Kerajaan yang bermurah hati membebaskan tahanan ISA.

Tapi wajarkah Uthaya berterima kasih kepada Kerajaan BN, PM Satu Malaysia dan Menteri Dalam Negeri yang membebaskannya? Sama ada yang menangkap Uthaya bernama Syed Hamid Albar dan yang membebaskannya bernama Hishamuddin, sama ada yang menangkapnya bernama Pak Lah dan yang membebaskannya bernama Najib, mereka adalah dari Kerajaan BN yang sama. Justru, jika anda dalam kedudukan Uthaya apakah anda akan mengucapkan terima kasih kepada kerajaan yang telah menangkap anda dan kemudian membebaskan anda? Adakah anda akan mengucapkan terima kasih kepada perompak yang menyerang anda tapi 'bermurah hati' tidak membunuh anda? Adakah anda akan mengucapkan terima kasih kepada mereka yang telah menyusahkan isteri, anak-anak dan keluarga anda? Adakah anda akan berterima kasih kepada Keajaan kerana telah menyiksa mental dan fizikal anda tetapi bermurah hati tidak menyebabkan anda mati di dalam tahanan?

Sudah ramai tahanan yang pernah berada di Kem Tahanan Guatanamo, Al-Gharib dan Kamunting. Saya tidak ingat antara ramai-ramai yang ditahan itu, berapa ramai yang apabila dibebaskan mengucapkan terima kasih kepada pihak yang menahan mereka tanpa bicara itu. Apabila Zahid Hamidi dibebaskan dari Kamunting dahulu, saya juga tidak ingat sama ada dia juga ada mengucapkan terima kasih kepada Dr Mahathir. Apabila Ibrahim Ali, Anwar Ibrahim, Syed Hussein Ali, Lim Kit Siang, Mat Sabu, Mahfuz dan ramai lagi dibebaskan dari kem yang sama dahulu, saya juga tidak ingat sama ada mereka juga ada mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan.

Tapi untuk menunjukkan kita ini jenis manusia yang masih ada sedikit rasa hormat sesama manusia, elok juga bagi sesiapa yang baru keluar dari Kamunting mengucapka terima kasih kepada Kerajaan:

"Terima kasih kepada Kerajaan BN yang telah menahan saya tanpa bicara,

terima kasih kepada Kerajaan BN yang telah menyiksa fizikal dan mental saya,

terima kasih kepada Kerajaan BN kerana menyebabkan kesiksaan mental tak terhingga kepada anak, isteri dan keluarga saya,

terima kasih kepada Kerajaan BN yang masih enggan menutup Kem Tahanan Kamunting @ Teluk Guatanamo @ Al-Gharib, Taiping,

terima kasih kepada Kerajaan BN kerana akan terus memburu lagi mangsa untuk disumbat sebagai tahanan ISA."

Oleh: pendikar gunung kriang

Sumber: http://pendikargunung.blogspot.com/

 
Load Counter