ITO DAN RENGGO DI MALAM KESENIAN ISLAM MUKTAMAR PAS KALI 55

Ito, bekas vokalis Blues Gang telah membuat persembahan di dala Konsert KeseNian Islam sempena Muktamar PAS kali ke 55 yang telah diadakan di Stadium Melawati, Shah Alam malam tadi.

Ito yang terkenal dengan lagu "Apo nak dikato" telh menyampai lagu tersebut dengan rentak yang berbeza seperti yang lazim diperdengarkan kepada umum dan menyatakan ia diciptakan khas sempena Muktamar PAS kali ini.

Selain Ito, Renggo, penyanyi utama kumpulan Arrow, yang telah mengumumkan secara rasmi menyertai PAS pada bulan April lalu dan turut menyerahkan borang keanggotaan PAS kepada Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat juga telah membuat persembahan pada majlis itu.

Dua buah lagu dendangannya telah berjaya memukau penonton pada malam tersebut iaitu lagu "Esa" yang menyadurkan liriknya dari surah al-ikhlas dan sebuah lagu yang dihasilkan dari cetusan rasa dari Tuan Guru Nik Aziz sendiri semasa pertemuannya dengan Tuan Guru Nik Aziz pada 10 April 2009 sewaktu menyerahkan borang keahlian PAS berjudul "Pesan Tok Guru".

Sumber: http://greenboc.blogspot.com/

 
Load Counter