Bulan Melawat Negeri Sembilan!!!

Berita sahih telah tersebar seantero Satu Malaysia yang Bulan Melawat Negeri Sembilan akan diadakan. Ini merupakan satu berita gembira. SPR telah diberi penghormatan oleh kerajaan Satu Malaysia untuk mengisythiharkan tarikh rasmi pelancaran hari tersebut yang dijangka akan dibuat pada minggu hadapan.

Pada bulan tersebut, Negeri Sembilan akan dikerumuni oleh para pelancong politik dari dalam dan luar negara. Tempat yang akan dikerumuni oleh mereka ialah di Bagan Pinang iaitu tempat terkini yang paling sensasi sekali di Negeri Sembilan. Fulamak... Bagan Pinang akan berpesta babe!!!

Dalam pesta tersebut, para pelancong dan rakyat BaganPinang, akan dihidangkan dengan pelbagai juadah sebagai halwa telinga. Pasti hebat punyer yop!!! Selain itu, pertandingan merebut kerusi adalah acara kemuncak dalam pesta tersebut. Kerusi yang akan menjadi rebutan, cuma satu tetapi para contestantnya belum tahu lagi. Yang itu, kita kena bersabar dahulu. Tunggu...... sebab pihak-pihak yang berkira-kira untuk menyertai pertandingan ini sedang membuat congakan tentang bakal-bakal calon yang paling berpotensi untuk memenangi kerusi yang akan dipertandingkan.

Kerusi ini bukan calang-calang kerusi. Bagi UMNO/BN ini kerusi rezeki. Kerusi yang bakal memberikan mereka kuasa untuk mengaut rezeki yang melimpah ruah untuk mengayakan diri, keluarga dan juga kroni.

Bagi Pakatan Rakyat pulak, kerusi ini akan dijadikan senjata untuk melemah dan seterusnya menguburkan kuasa politik UMNO/BN yang sudah bermaharaja lela sejak 52 tahun negara merdeka. Malah, puak-puak ini telah menjadi lebih raja dari raja. Rakyat pulak hanya jadi hampeh mereka sahaja. Aha, rakyat mereka anggap sebagai hamba mereka!!

Oleh itu, kerusi DUN Batang Pinang akan dijadikan senjata oleh Pakatan Rakyat untuk mengubah persepsi dan mendaulatkan semula rakyat dan hanya kuasa rakyat sahaja yang boleh melakukan semua ini. Semoga rakyat akan mendapat semula hak mereka sebagai TUAN di negara Satu Malaysia yang kini diperintah oleh manusia-manusia berkuku besi.

Dalam kempen pesta pilihan raya sempena Bulan Melawat Negeri Sembilan ini nanti, rakyat khususnya di Bagan Pinang akan disajikan dengan pelbagai juadah kempen. Nampak gaya, juadah-juadah kempen yang bakal disajikan oleh Pakatan Rakyat akan lebih menyelerakan para pengundi di sana.

Rasa-rasanya.... menunya heavy-heavy juga. Antara menu bagi juadah-juadan tersebut ialah isu pembunuhan Teoh Beng Hock, isu kenaikan harga minyak, isu Kartika, isu demonstrasi 'kepala lembu, isu kapal selam 'Altantunya', isu penyambungan kontrak KPN yang tak mencapai tahap piawai....[ low quality material ] dan isu kekalahan 8-1 dalam PRK.

Bagi UMNO/BN, khabarnya, seekor lembu tua akan diletakkan di situ sebagai calon. Ya...seekor lembu tua yang banyak cacat celanya. Bagus sangat ler tu..... !! Letak ler sesiapa pun, kita tak kisah punyer. Lembu tua ke.... anak lembu tua ke.... whoever ler, kita akan tentang habis-habiskan untuk menamatkan penguasaan UNMO/BN di situ, bukan kerana kita gila kuasa tetapi kita mahu rampas kuasa itu untuk memulangkannya semula kepada rakyat. Nawaitu kita ialah untuk memartabatkan semula kuasa rakyat. Show them who's the real BOSS!! Semoga Allah SWT memakbulkan harapan kita.

Oleh itu, Pakatan Rakyat... PAS, PKR dan DAP, this is not an easy task. You all kena berganding tangan and work hard as a team kerana kemenangan tidak akan datang bergolek atau jatuh ke riba kita dengan begitu saja. We have to work hard for it. So... persiap dan perkuatkan jentera pilihan raya masing-masing untuk membantu memenangkan RAKYAT di Bagan Pinang.


HIDUP RAKYAT!!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter